Stäng kontakt

Kontakta oss

Vi ringer upp dig!
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Vi blir er IT-avdelning!

  • Vi levererar hela driftsmiljön
  • Fast månadskostnad för hela lösningen utan några rörliga kostnader
  • Support och service med personlig helpdesk ingår

Kontakta oss

ITO Nordic är en så kallad Managed Service Provider eller MSP-leverantör. Det betyder i korthet att vi blir er IT-avdelning. Vi tar över allt ansvar för er IT-miljö. På så sätt kan ni fokusera på det ni är bäst på. Vi startar alla våra kundprojekt enligt en standardiserad modell som vi vet fungerar. Vi tar fram rätt lösning efter en noggrann analys av ert nuläge. Fokus ligger alltid på enkelhet och trygghet. Vi jobbar för att ge små och medelstora företag kompetens och resurser för en modern IT-miljö.

Support
Vi levererar hela driftsmiljön inklusive klienter, licenshantering, hårdvara som t ex routrar och switchar och självklart en gedigen support med en personlig helpdesk. Just vår personliga helpdesk är ett av våra stora framgångsrecept. Att snabbt kunna få professionell hjälp och bli bemött av en person som vet vem du är uppskattas av våra kunder. Vårt supportteam har bred och lång erfarenhet inom våra aktiva områden och kan snabbt hjälpa till.

Pro-aktivt arbete
Som MSP-leverantör är det också väldigt viktigt att jobba pro-aktivt. Vi övervakar din IT-miljö dygnet runt och ser till att systemen fungerar optimalt. Allt från internetanslutning till klienternas funktionalitet hanteras och rapporteras dels till vårt proaktivitetssystem och dels till vår helpdesk.

Med hjälp av våra övervakningssystem kan vi på ett mycket tidigt stadium förebygga större driftstopp. Våra kunder ska inte utsättas för avbrott som påverkar arbetet negativt. Vårt mål är att vara den som upptäcker ett eventuellt fel på ett så tidigt stadie att felet åtgärdas innan du som kund blir påverkad.

Disaster Recovery
Om olyckan ändå skulle vara framme är snabbhet A och O. Tid är som all vet pengar. Ingen har råd att låta verksamheten ligga nere. Med en traditionell backuplösning tar det åtskilliga timmar eller till och med dagar att återskapa en havererad servermiljö. Med vår moderna Disaster Recoverylösning kan hela er miljö vara uppe i drift inom ett par minuter.

Disaster Recovery innebär att vi speglar servermiljön på en redundant lösning i vår serverhall samt på en extern lokation. Lösningen har också flertalet intelligenta kontrollfunktioner vilket gör att systemet själv testar recoverypunkterna för att minimera risken för felaktiga backuper.

Pris
Prissättningen baseras på era krav och antalet anställda, allt levereras till ett fast månadspris. Fri drift & support ingår alltid i våra tjänstepaketeringar. Vi tycker inte att det ska kosta extra, vilket våra kunder uppskattar. Som en extra bonus är det betydligt enklare att budgetera för sin IT när det inte finns några överraskningar i form av rörliga kostnader.

Tjänster
Vi har fyra primära paketeringar. Självklart kan dessa integreras med varandra eller anpassas så att det blir exakt det som passar er som kund.

Tjänsten Cloud Server Solution (CSS) är för dig som behöver en dedikerad server i vårt datacenter. Att servern är dedikerad för just er garanterar att ni får bästa möjliga prestanda.
CSS passar dig som:

  • Behöver en stabil och snabb miljö som inte påverkas av andra
  • Inser att säkerhet är viktigt
  • Vill ha möjligheten att arbeta var och när du vill

Även tjänsten Cloud Desktop Solution (CDS) är kopplad till vårt datacenter. Att välja CDS innebär att du får virtuella servrar i vår delade servermiljö. Naturligtvis får ni den plats som ni behöver. Möjlighet att installera diverse programvaror/applikationer och en filstruktur.
CDS passar dig som:

  • Arbetar med applikationer som kräver en serverinstans
  • Inser att säkerhet är viktigt
  • Vill ha möjligheten att arbeta var och när du vill

Idag är ett fungerande nätverk affärskritiskt. Med vår tjänst Naas (Network as a service) säkerställer vi att både trådbundet och trådlöst (WiFi) nät fungerar. Vår NaaS-tjänst är delvis framtagen med hjälp av våra kunder som gett oss mängder med exempel på verkliga behov.
NaaS passar dig som:

  • Är i behov av ett fungerande nätverk (fast och/eller WiFi)
  • Vill slippa bekymmer med ett svajigt nätverk
  • Bara vill att det ska fungera

Med Klient Som Tjänst får er verksamhet en anpassad och skalbar lösning för era digitala enheter och arbetsverktyg. Vi tar ansvar för produktens hela livscykel hela vägen från inköp till återvinning för en minimal miljöpåverkan. Med Klient Som Tjänst får ni moderna arbetsverktyg som fungerar till en fast månadskostnad.

Tillsammans väljer vi ut lämpliga klienter, som anpassas efter ert arbete och tar hänsyn till hur era medarbetare arbetar. Föredrar ni bärbart eller stationära datorer? Föredrar ni PC eller MAC? Eller ni kanske vill blanda mellan PC och MAC?
Klient Som Tjänst passar dig som:

  • Anser att klienten är en del av arbetsplatsen
  • Vill att det bara ska fungera
  • Har höga krav på IT-säkerhet
Är du intresserad?
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

CASE – Panghus

Logo - Panghus

Läs mer här

Finansiering

Förutom försäljning av dokument och IT-lösningar, hårdvara, mjukvara och tjänster erbjuder även ITO
Nordic kundanpassade finansieringslösningar. Finansieringsinformation

×
Är du intresserad?
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
×

Finansiering

Förutom försäljning av IT-lösningar, hårdvara, mjukvara och övriga tjänster erbjuder ITO
Nordic även kundanpassade finansieringslösningar. Detta för att kunna nå målet 100 %nöjda kunder, och för att det är viktigt att alla delar inom en affärsuppgörelse kan hanterassnabbt och smidigt.

De viktigaste argumenten för att hyra

Ett avtal som bland annat täcker kapital, service, försäkring, leverans, installation – det vill säga alla delar i en affärsuppgörelse.

Administrativa fördelar

En kontaktperson och en faktura som visar all kontraktsinformation efter kundens egna önskemål. Detta minimerar antalet fakturor.

Den tekniska utvecklingen

Större möjlighet att uppgradera/byta utrustning under avtalstiden.

Låg kapitalbindning

Bibehållen likviditet och soliditet.
Påverkar inte företagets checkkredit eller banklån.

Idag går ca 90 % av ITO Nordics försäljning via finansieringslösningar. Av dessa väljer 85 % av kunderna operationellt hyresupplägg, medan 15 % väljer ren leasing.